Toți cei care sunt implicați în promovarea unui site web știu astăzi ce înseamnă SEO copywriting. Cu toate acestea, nu toată lumea înțelege diferența dintre un SEO-text bun și unul prost. Ca urmare, chiar și un text care corespunde pe deplin termenilor de referință poate fi inutil pentru promovare.

Specialiștii VADSTUDIO acordă atenție la 10 greșeli frecvente la scrierea textelor SEO și explică cum să le abordăm.

Content de calitate scăzută

Textele SEO sunt optimizate în primul rând pentru anumite interogări cheie. Cu toate acestea, nu trebuie să excludem faptul că textul trebuie să fie interesant și util pentru cititorul final. Un text de calitate:

  1. este relevant pentru interogare, adică oferă utilizatorului exact informațiile pe care acesta le căuta;
  2. conține informații fiabile despre produs sau serviciu;
  3. conține cuvinte cheie inserate organic;
  4. determină clientul să realizeze acțiunea dorită.

Spamming de cuvinte cheie

Cu cât mai multe cuvinte cheie – cu atât mai bine pentru promovare? Unii clienți sunt siguri că este așa. Cu toate acestea, o densitate mare de cuvinte cheie în text (over-spamming) nu numai că nu ajută la promovarea articolului în rezultatul producției, dar poate, de asemenea, să pună site-ul sub interdicția motorului de căutare.

Cum să evitați overspamming-ul:

  • separați cuvintele cheie prin text;
  • reduceți numărul acestora dacă articolul va fi mic;
  • utilizați o apariție dilutivă;
  • rearanjați frazele-cheie astfel încât să nu fie repetate textual.

Conținut fără unicitate

Dacă un articol copiază informații din alte resurse, motoarele de căutare vor observa acest lucru. În unele cazuri, este imposibil să se obțină un grad ridicat de unicitate a textului, de exemplu, dacă vorbim despre fișe de produs sau texte tehnice. Dar textele cu cerințe mai puțin stricte (un articol de blog despre un produs, un text pentru pagina principală a companiei) pot și ar trebui să fie scrise cu un grad ridicat de unicitate.
Folosiți servicii de verificare a unicității sau contactați editorii.

Text analfabet

Alfabetizarea unui text este la fel de importantă ca și conținutul său. Un text care conține erori este mai puțin demn de încredere pentru cititor și indică o atitudine neglijentă a companiei față de imaginea sa.
Un serviciu de corectare sau un editor vă poate ajuta să rectificați greșelile.

Meta tag-uri și metadate completate incorect

Titlul, descrierea și atributul alt ar trebui să fie concepute având în vedere atât motoarele de căutare, cât și oamenii. Utilizatorul va găsi site-ul dvs. din titlu, utilizatorul va obține informații clarificatoare din fragmentul de descriere, iar atributele alt sunt luate în considerare de motoarele de căutare.

Titluri neinformative

Titlul textului SEO nu trebuie să fie format doar din cheie și invers, să fie prea lung în încercarea de a crea originalitate. Scurt și încăpător, titlul ar trebui să atragă în primul rând utilizatorii vii, pentru că ei sunt cei care, după ce îl vor citi, vor merge pe site și vor cumpăra un produs sau un serviciu.

Lipsa unei acțiuni țintă în text

Scopul oricărui text de vânzare este de a vinde un produs sau un serviciu, ceea ce înseamnă că trebuie să conducă utilizatorul la o anumită acțiune: accesarea formularului de comandă, apelarea unui specialist, abonarea etc. Dacă utilizatorul nu înțelege ce vrea de la el, textul este scris în zadar.

Blocurile cu acțiuni țintă (CTA – call to action) pot fi plasate atât în mijlocul textului, cât și în partea finală a acestuia. Formularul „cumpără” sau „comandă un serviciu” este o modalitate bună de a introduce chei în text și de a evita excesul de spam.

Lipsa de structură

Un text consistent, fără divizare în subsecțiuni, obosește rapid cititorul. Un utilizator care vizitează site-ul pur și simplu nu va ajunge la formularul de comandă și, cel mai probabil, va închide site-ul de îndată ce va vedea „fila”.

Contribuie la structurarea textului astfel de elemente:

  • subtitluri;
  • liste etichetate și numerotate;
  • imagini și videoclipuri.

Vorbiți despre avantajele produsului pe puncte, oferiți utilizatorilor fotografii ale produsului sau videoclipuri cu o scurtă demonstrație a rezultatelor serviciului. Dacă concurenții dvs. au videoclipuri și grafice, site-ul dvs. ar trebui să aibă și el.

În același timp, evitați defalcările excesive, astfel încât textul să nu pară strident. Totul este bun dacă e moderat.

Conținut învechit

Informațiile conținute în articole ar trebui să fie actualizate, iar acest lucru se aplică nu numai la adresa de pe pagina companiei sau la termenul de livrare.

Un text despre un produs scris cu doar un an în urmă poate deveni cu ușurință depășit: formatul serviciului s-a schimbat, au apărut noi varietăți de produse și așa mai departe. Textele informative devin, de asemenea, învechite, iar astăzi utilizatorul poate considera inutile informațiile pe care i le-ați oferit acum câțiva ani.

Actualizați-vă textele la timp, astfel încât clienții dumneavoastră să primească numai informații fiabile și utile din articolele pe care le scrieți.

Prea multă auto-promovare

Un utilizator care vine pe site pentru a comanda un serviciu sau a cumpăra un produs nu are nevoie de informații detaliate despre cât timp are succes compania și ce premii a primit directorul acesteia.

Lăsați această informație pentru secțiunea „Despre companie”. Un articol despre un produs ar trebui să conțină informații despre produsul respectiv: caracteristicile și avantajele sale.

Bonus: ignorarea algoritmilor

Algoritmii motoarelor de căutare sunt creați pentru a stimula crearea unui conținut mai bun și mai util pe site-urile web și pentru a facilita găsirea de informații de către utilizatori. Nu trebuie să ignorați regulile sistemului și să încercați să le ocoliți. Fiți atenți la concurenții dvs. – probabil că cei mai de succes dintre ei folosesc la maximum avantajele algoritmilor.

Concluzia

Un text SEO bun este un text relevant, literar, scris pentru oameni, dar care ține cont de optimizarea pentru motoarele de căutare. Folosiți acest articol despre greșeli pentru a le corecta și pentru a îmbunătăți eficiența optimizării textuale a site-ului dumneavoastră.

Aveți nevoie de ajutor cu conținutul? Redactorii VADSTUDIO sunt capabili să descrie în detaliu și în mod atractiv serviciile și bunurile companiei, să confirme expertiza și să construiască o bună reputație.