Este imposibil să ne imaginăm dispozitivele mobile moderne fără funcția de căutare vocală. Odată cu dezvoltarea algoritmilor de recunoaștere vocală și apariția asistenților vocali, cum ar fi Siri, Alexa, Google Assistant, acest tip de căutare devine din ce în ce mai popular.
Indiferent de asistentul ales de utilizator pentru căutare, rezultatul va fi preluat din motorul de căutare. Astfel, unul dintre punctele importante în strategia de promovare a afacerii pe internet în prezent este adaptarea site-ului pentru căutarea vocală.
Cum se optimizează un site web pentru căutarea vocală?
Specialiștii VADSTUDIO sunt atenți la faptul că optimizarea site-ului web constă în trei etape:
- Optimizarea tehnică a site-ului.
- Optimizarea conținutului.
- Configurarea localizării.
Optimizarea tehnică a site-ului pentru căutarea vocală
Primul pas este să vă asigurați că site-ul are o versiune mobilă. Toți utilizatorii de căutare vocală fac interogări fie de pe telefoane mobile, fie de pe dispozitive care acceptă căutarea vocală. Crearea unei versiuni mobile a site-ului dvs. este cel mai important pas în optimizarea acestuia pentru căutarea vocală.
Încărcarea rapidă a site-ului
Un utilizator care vizitează un site web dorește să vadă imediat conținutul acestuia. Chiar dacă informațiile de pe site au fost utile, utilizatorul este cu greu pregătit să aștepte 5-10 secunde pentru încărcarea paginii. Pentru a face ca pagina să se încarce mai repede, ar trebui să folosiți AMP și pagini Turbo.
Încărcarea paginii este încetinită și de elementele Flash, videoclipurile cu redare automată și imaginile GIF. Lăsați toate acestea pentru versiunea pentru computer a site-ului.
Fișier Robots.txt corect
Robotul de căutare al Google trebuie să poată accesa fișierele JavaScript, CSS și imaginile pentru ca un site web să se afișeze corect. Verificați setările fișierului Robots.txt.
Snippet avansat
Folosiți micro marcaje pentru a ajuta motoarele de căutare să înțeleagă mai bine ce conținut este disponibil pe site-ul dvs.
Optimizarea conținutului
Atunci când un utilizator caută informații prin voce, acesta folosește de cele mai multe ori o întrebare scurtă, însoțită de un link de localizare, de exemplu, „Unde se poate comanda pizza în Chișinău?”.
Ținând cont de acest lucru, trebuie să revizuiți conținutul existent pe site și să îl optimizați. În acest scop, vor funcționa bine postările mici pe blog care închid răspunsul la o anumită întrebare sau paginile de tip FAQ (întrebări frecvente) care pot fi plasate organic pe aproape orice site web.
Folosiți o varietate de tipuri de conținut: imagini, videoclipuri. Orice lucru care îl va ajuta pe utilizator să obțină rapid informațiile de care are nevoie este suficient.
Localizați conținutul
Căutările vocale se concentrează adesea pe interogări locale: unde să mergeți seara, unde să cumpărați flori, unde să vă reparați dinții la prețuri mici. Acordați atenție localizării conținutului dvs. – în acest fel veți crește semnificativ probabilitatea ca utilizatorul să vă găsească site-ul.
Nu uitați de detaliile de contact și de profilul dumneavoastră Google Business. Asigurați-vă că includeți o descriere, fotografii și orele de funcționare.
Căutarea vocală este un mod convenabil și rapid de a găsi informații, iar popularitatea sa va crește. Prin optimizarea site-ului dvs. web pentru căutarea vocală, veți îmbunătăți experiența utilizatorilor și veți atrage mai mulți clienți potențiali. Echipa VADSTUDIO ajută companiile din Moldova să își optimizeze site-ul web pentru căutarea vocală.