Crearea unui site web este un proces care necesită mult timp și, odată terminat, proprietarul dorește să îl pună în funcțiune cât mai curând posibil. Dar nu va fi de prea mare folos un site modern, cu o navigare ușoară și un design plăcut, dacă acesta nu apare în căutarea potențialilor clienți. Pentru a atrage trafic pe site, este necesar să ne implicăm în popularizarea acestuia sau, altfel spus, în promovarea lui. Specialiștii VADSTUDIO oferă sfaturi privind promovarea eficientă a site-ului, astfel încât serviciile și bunurile companiei să poată fi găsite cu ușurință prin Google.

De unde să începeți promovarea site-ului

Promovarea este un set de măsuri luate pentru a face ca resursa să fie cunoscută publicului țintă – potențialii cumpărători de bunuri sau servicii. Cel mai adesea sub denumirea de promovare se înțelege SEO.

SEO (Search Engine Optimization) este optimizarea unui site web pentru motoarele de căutare, cum ar fi Google. O promovare SEO competentă permite unui site web să ocupe poziții mai înalte în rezultatele motoarelor de căutare pentru interogări specifice, ceea ce duce la o creștere a traficului și la rate de conversie mai mari. Această metodă nu este singura, iar cel mai adesea site-urile noi o combină cu publicitatea. Pentru a obține rezultate maxime, specialiștii VADSTUDIO recomandă o abordare cuprinzătoare: dezvoltarea unei pâlnii de vânzări, optimizarea SEO a conținutului, promovarea în rețelele sociale, plasarea companiei pe hărți și SEO geolocalizat, construirea reputației și urmărirea analitică.

De ce aveți nevoie de o promovare completă a site-ului web

Comerțul electronic este o ramură a afacerilor care se dezvoltă rapid. Cu toate acestea, în urmă cu 3-4 ani era suficient să puneți mai multe cuvinte cheie în text, să cumpărați o sută de link-uri – iar algoritmii de căutare puteau aduce site-ul în top chiar și în nișe foarte competitive. Astăzi, motoarele de căutare au devenit mai inteligente, iar optimizarea tradițională este înlocuită treptat de SEM (search engine marketing) – marketingul pentru motoarele de căutare.

Este suficient să ne uităm la rezultatele căutării pe Google pentru a vedea SEM în acțiune. De regulă, anunțurile („reclame contextuale”) sunt primele care apar în rezultatele căutării și sunt cele care colectează cea mai mare parte a traficului de vizitatori. Acestea sunt urmate de marile magazine și abia apoi de rezultatele organice, în care poate apărea site-ul dvs.

Выдача Google по коммерческому запросу

Astfel, se poate dovedi că în nișa dumneavoastră toate primele locuri sunt deja ocupate de alții. Cum să vă promovați în acest caz?

Ar trebui să vă dați seama că SEM nu este singura tendință. În ultimii ani, motoarele de căutare, cum ar fi Google, au țintit spre metoda „zero-click”, în care utilizatorul obține răspunsul la o interogare direct în rezultatele căutării sau prin navigarea către o resursă deținută de motorul de căutare, cum ar fi Youtube, Maps și așa mai departe. Puteți vedea acest lucru tastând orice interogare de informații în căutare. Primul rezultat care va apărea cel mai probabil este un fragment din Wikipedia. Și dacă utilizatorul obține rezultatul în acel fragment, de ce ar trebui să meargă pe vreun site? În consecință, devine din ce în ce mai dificil pentru site-urile web să obțină trafic. Și doar revizuirea strategiei SEO nu va fi suficientă aici.

De aceea, o resursă care are ca scop obținerea de trafic ar trebui să se străduiască să folosească mai multe canale de promovare: SEO, trafic publicitar, plasarea în anuarele organizațiilor, lucrul cu rețelele sociale (SMO), marketingul reputațional (SERM).

Merită să spunem imediat că SEO nu este o operațiune de o singură dată, ci o muncă constantă cu site-ul pentru o perioadă lungă de timp. Nu puteți veni imediat cu un plan de promovare ideal care să funcționeze în orice condiții. Numai întreținerea și urmărirea regulată a punctelor de creștere, a cuvintelor-cheie de lucru vor ajuta la obținerea unor rezultate bune.

Echipa de specialiști de la VADSTUDIO vă va ajuta să alegeți o strategie de promovare eficientă care să se potrivească afacerii dumneavoastră.

Obiectivele de promovare a site-ului web

Toate metodele de promovare a site-urilor au ca scop atingerea a trei obiective interdependente:

  1. Creșterea poziției site-ului în rezultatele motorului de căutare.
  2. Asigurarea unui aflux de vizitatori direcționați către site.
  3. Creșterea vânzărilor de pe site.

Cum se pot atinge aceste obiective? Motoarele de căutare nu evaluează în primul rând site-ul web în sine, ci afacerea generală din spatele acestuia. Chiar și cu un site web perfect structurat și un conținut expert, o afacere poate să nu aibă o reputație bună în motoarele de căutare. De aceea, ar trebui să atrageți vizitatori pe un site web doar dacă afacerea este bine stabilită.

Metode de promovare a site-ului web

Există trei metode principale de promovare a site-urilor web:

  1. Optimizarea internă a site-ului web.
  2. Optimizarea externă a site-ului.
  3. Promovarea sub incidența semnalelor sociale (rețele sociale).

În articolele noastre dedicate acestor tehnici, puteți găsi informații mai detaliate despre aplicarea lor.

În medie, promovarea durează între 3 luni și un an, în funcție de afacere. Autopromovarea site-ului, mai ales dacă nu aveți experiență, cel mai adesea este o pierdere de timp și de resurse. Pentru a evita greșelile în promovare încă de la început, contactați agenția VADSTUDIO, care se ocupă de acest lucru în mod profesionist și are în staff-ul său specialiștii necesari: marketer, analist, seo-strategist, copywriter. Fiecare specialist din echipa noastră își rezolvă partea sa de sarcină pentru a oferi în final resursei o strategie de marketing eficientă.