Reputația unei companii este imaginea acesteia, care este formată din opinii despre meritele și dezavantajele sale. Reputația unei companii este un activ valoros cu care trebuie lucrat. Specialiștii VADSTUDIO ne spun ce tehnici vor ajuta o companie să atragă atenția și să obțină o reputație pozitivă pe internet.

De ce este importantă încrederea utilizatorilor

Reputația unei companii poate fi pozitivă, neutră, negativă sau absentă.

Reputația absentă se spune atunci când este vorba despre o firmă nepopulară, nefamiliară pentru utilizator. Ce face un utilizator atunci când aude pentru prima dată numele unei noi companii? El încearcă să găsească informații despre aceasta pe Google. Este posibil să nu existe nicio informație despre companie: de exemplu, firma tocmai a intrat pe piață sau este nepopulară pentru utilizatori și, prin urmare, aceștia nu lasă recenzii despre ea.

Pentru un potențial client, lipsa de informații despre firmă va fi un motiv de neîncredere în aceasta. La urma urmei, dacă o anumită firmă este cu adevărat bună, atunci clienții mulțumiți ar trebui să vorbească despre ea.

În alte condiții, atunci când se alege un produs, clientul va opta cu siguranță pentru o firmă mai cunoscută. Nu toți utilizatorii sunt gata să acorde o șansă unui nou-venit, chiar dacă prețul produsului său este mai mic decât cel al unui produs nou și popular cu aceleași caracteristici.

În consecință, prin faptul că nu lucrează cu reputația, compania pierde clienți și profituri.

Folosiți următorii 8 pași pentru a vă construi o reputație de la zero.

Pasul 1: Spuneți-vă povestea online

Înregistrarea companiei dvs. în directoare de afaceri, recenzii, geoservicii și forumuri locale o va ajuta să „apară” pe internet. Cele mai populare site-uri din prezent sunt Google Maps, GoodFirms, Clutch.

Nu uitați să vă actualizați datele în mod regulat pentru a le menține actuale. Comunicați cu potențialii clienți, postați informații despre promoții și oferte speciale pe forumuri și participați la evaluări interne.

Pasul 2: Creați o pagină de social media

Identificați platforma unde se adună cel mai mult publicul țintă și creați-vă un cont acolo. Facebook, Instagram, Telegram – toate aceste platforme vă vor ajuta nu doar să construiți reputația companiei dvs., ci și să atrageți clienți către site-ul dvs. web. De asemenea, nu uitați să vă actualizați conținutul, astfel încât utilizatorii să vadă că pagina este „activă”.

Pasul 3: Accesați piețele de desfacere

Dacă oferiți produse cu posibilitatea de a le livra pe teritoriul Moldovei, nu uitați de un astfel de instrument ca marketplace. Cunoscutul Marketplace 999 este o bună oportunitate de a obține feedback de la clienții mulțumiți.

Pasul 4: Creați propriul website

Fără un website, nu puteți dezvolta o afacere de succes pe internet. Pe site-ul dvs. puteți spune mai multe despre produsele pe care le oferiți, să evidențiați avantajele acestora față de cele ale concurenților dvs. Asigurați-vă că puneți pe site blocul cu recenzii ale clienților – astfel alți potențiali clienți vor obține informații suplimentare.

Nu este necesar să creați imediat un site mare cu mai multe pagini. Landing-ul, creat, de exemplu, pe WordPress, poate fi, de asemenea, eficient.

Pasul 5: Amintiți despre dvs.

Postarea unor informații despre compania dvs. o singură dată nu este de ajuns ca să vă câștigați o reputație în sine. Reamintiți în mod regulat oamenilor despre afacerea dvs.: organizați promoții, cursuri de perfecționare, publicați anunțuri.

Pasul 6: Motivați scrierea recenziilor

Recompensați clienții pentru că lasă recenzii, oferiți-vă să le vorbiți despre companie și despre produsul său, organizați tombole și oferiți reduceri pentru o recenzie.

Pasul 7: Monitorizați menționările

Reputația are nevoie și ea de gestionare. Urmăriți recenziile brandului dvs. și lucrați cu ele. Este important să acordați atenție atât criticilor, cât și laudelor. Un feedback corect crește nivelul de încredere al publicului dumneavoastră.

SERM de la VADSTUDIO vă permite să urmăriți în mod eficient menționările despre compania dvs. și să lucrați cu feedback-ul negativ.

Pasul 8: Lucrați la greșeli

Studiați recenziile negative. Amintiți-vă că nu există o afacere perfectă și că, dacă un client este nemulțumit, atunci probabil că are un motiv să fie.

Recenzile vă ajută să vă identificați punctele slabe pe care poate deja le-ați sesizat dumneavoastră.

Alte metode de lucru cu reputația

Lucrul cu reputația necesită timp. Există tehnici care pot accelera procesul:

  • Metode albe – de exemplu, caritate, participare la campanii de ajutorare a celor nevoiași. Astfel de companii se bucură de o mare încredere în rândul utilizatorilor, deoarece, alegând produsul unei astfel de companii, utilizatorul face și el o faptă bună.
  • PR negru – crearea unui scandal în jurul companiei. Acest lucru, desigur, va atrage atenția, dar reputația creată în acest fel poate fi negativă și poate speria potențialii clienți. Dacă vă decideți să folosiți această metodă, luați în considerare riscul.

Componentele reputației unei companii

Reputația este un indicator complex și nu numai recenziile și recunoașterea companiei pe Internet sunt importante pentru formarea acesteia. Calitatea unui produs sau a unui serviciu este un factor-cheie în construirea reputației. De asemenea, joacă un rol:

  • poziția companiei pe piață;
  • atractivitatea designului mărcii, prezența stilului corporativ;
  • imaginea directorului;
  • situația financiară;
  • tacticile în situații de criză și multe altele.

Lucrați cu reputația dumneavoastră, astfel încât într-o zi să înceapă să lucreze pentru dumneavoastră!