Un plan de marketing este un plan de acțiune pentru o companie, care definește pașii și metodele cheie pentru atingerea anumitor obiective. Planul este de obicei structurat sub forma unui tabel sau a unei infografice.

Experții în marketing recomandă realizarea unui plan de marketing nu doar pentru companiile mari, ci și pentru cele mici. O companie care are în față un ghid clar de acțiune va putea să se concentreze pe atingerea unui obiectiv specific și să nu irosească resurse.

Ce sarcini rezolvă un plan de marketing

Cu ajutorul unui plan de marketing, o companie poate:

  • să analizeze situația actuală. Acest lucru, la rândul său, va ajuta la alegerea unui moment mai potrivit, de exemplu, pentru a lansa un nou produs pe piață;
  • să înțeleagă cum să reducă costurile. Planul vă permite să vedeți care sunt verigile slabe din procesele de afaceri ale companiei, iar acest lucru vă va ajuta să decideți care dintre ele pot fi simplificate sau automatizate;
  • pentru a analiza viitorul companiei. Cum se vede compania peste un an sau peste trei ani? Cu ce riscuri s-ar putea confrunta și cum vor fi gestionate acestea? Planul va contribui la găsirea unui răspuns la toate aceste întrebări;
  • să determine calendarul pentru fiecare etapă a strategiei și bugetul necesar pentru a le pune în aplicare;
  • să îmbunătățească competitivitatea întreprinderii. Este recomandabil să analizați nu numai afacerea dumneavoastră, ci și concurenții atunci când elaborați un plan, astfel încât compania să își poată înțelege punctele slabe și punctele forte și să dezvolte o strategie mai eficientă.

Avantajele planificării de marketing

Principalul avantaj al unui plan de marketing este capacitatea de a se concentra pe un obiectiv specific. Compania nu își împrăștie timpul și bugetul pe toate deodată, ci urmează o strategie clar elaborată ținând cont de posibilele riscuri.

Alte avantaje ale planificării de marketing includ următoarele:

  • Capacitatea de a evalua în orice moment în ce stadiu se află întreprinderea în faza de execuție a planului. Dacă este necesar, puteți reveni cu un pas înapoi pentru a corecta ceva.
  • Capacitatea de a reacționa rapid la schimbările de pe piață. Puteți face ajustări ale planului în orice moment, puteți adăuga noi elemente sau, dimpotrivă, puteți renunța la o anumită etapă.
  • Identificarea avantajelor competitive ale produsului. Comparând produsul dvs. cu ceea ce oferă concurenții, puteți identifica avantajele sale înainte de a începe și vă puteți planifica promovarea ținând cont de acest lucru.
  • O evaluare mai obiectivă a perspectivelor. Elaborarea unui plan implică întotdeauna stabilirea obiectivului principal și a mai multor obiective intermediare. Încă din această etapă, compania poate ghici ce obiective poate atinge și în ce interval de timp.
  • Creșterea vânzărilor. Orice afacere lucrează pentru profit. Prin atingerea obiectivelor stabilite în plan, compania îmbunătățește poziția produsului său pe piață, învață să răspundă cu flexibilitate la nevoile în schimbare ale clienților și, în cele din urmă, crește vânzările.

Elaborarea unui plan de marketing necesită o abordare profesională. Folosiți serviciile de planificare de marketing de la VADSTUDIO pentru a porni pe drumul spre succes chiar de mâine.