S-ar putea părea că mesajele SMS sunt o relicvă a trecutului, deoarece oamenii moderni folosesc de mult timp messenger și rețelele sociale. Cu toate acestea, folosind acest instrument de interacțiune cu clienții, o companie poate crește semnificativ vânzările.
VADSTUDIO vă spune cum SMS marketingul poate ajuta întreprinderile din Moldova.
Scopurile corespondenței SMS
Cu ajutorul corespondenței SMS o afacere poate rezolva mai multe sarcini importante pentru dezvoltarea sa.
- Creșterea loialității clienților
Lucrul cu un client nu înseamnă doar un apel constant de a cumpăra ceva. De exemplu, notificările de serviciu cu privire la primirea unei comenzi sau felicitările de ziua de naștere cu o reducere personalizată atașată pot crește loialitatea clienților.
- Primirea feedback-ului
Feedback-ul din partea clienților este important, dar nu întotdeauna clienții se grăbesc să lase un feedback după ce au comandat online. Oferiți-le clienților posibilitatea de a face acest lucru prin SMS și, pentru a facilita acest lucru, oferiți-le posibilitatea de a evalua produsul sau serviciul folosind un sistem de puncte.
Nu uitați să le reamintiți că nu vor trebui să plătească pentru SMS-ul cu răspuns.
- Creșterea vânzărilor
Una dintre sarcinile cheie ale corespondenței prin SMS este creșterea vânzărilor. Informați clientul cu privire la promoțiile pe care le desfășoară compania, oferiți reduceri, dar, în același timp, respectați principiul moderației pentru a nu fi prea intruzivi.
- Extindeți-vă baza de clienți
Puteți configura trimiterea de mesaje din partea companiei chiar și către persoanele care nu au cumpărat produsul sau serviciul dumneavoastră. Prin atragerea destinatarului, puteți câștiga un nou client.
Avantajele corespondenței prin SMS
În multe privințe, marketingul prin SMS este similar cu marketingul prin e-mail: ambele metode implică o interacțiune directă cu clientul, o invadare a spațiului personal. Cu toate acestea, marketingul prin SMS implică o invazie mai persistentă, deoarece oamenii poartă cel mai adesea smartphone-ul cu ei tot timpul, în timp ce, de obicei, se uită în poșta electronică de câteva ori pe zi.
Printre avantajele pe care le oferă corespondența prin SMS față de corespondența prin e-mail se numără:
- Rata de afișare ridicată
Rata medie (Open Rate) pentru newsletterele prin e-mail este de 20%. Pentru mesajele SMS, această rată este de 70-80%, ceea ce înseamnă că există o șansă mult mai mare ca clientul să vadă informațiile dumneavoastră.
În plus, SMS-urile nu ajung în spam, ceea ce înseamnă că vor atrage oricum atenția clientului.
- Viteză
Statisticile arată că primul lucru pe care utilizatorii îl fac atunci când ridică telefonul este să se uite la mesajele pe care le primesc. Acest lucru înseamnă că puteți anunța clientul dumneavoastră despre promoții și reduceri cu o perioadă scurtă de valabilitate prin SMS.
- Concurență redusă
De regulă, poșta electronică este în mod constant „atacată” de mailuri de la diverse companii. În cazul SMS-ului, nu există un astfel de aflux, ceea ce înseamnă că este mai ușor ca informațiile să ajungă la client.
- O acoperire mai mare
Un client poate avea mai multe adrese de e-mail: pentru scrisori personale, pentru scrisori de afaceri, pentru liste de corespondență. În mod normal, căsuța cu lista de corespondență nu va fi verificată la fel de des ca celelalte. De asemenea, este posibil ca clientul să nu aibă un cont de e-mail pe care să îl folosească în mod regulat, ceea ce înseamnă că este posibil ca acesta să nu vadă niciodată buletinul dumneavoastră informativ.
În ceea ce privește numărul de telefon, chiar dacă clientul are două, destul de des ambele cartele SIM sunt în același dispozitiv. Mesajul care îl primește va fi cu siguranță observat.
Reguli de formulare a mesajelor
Pentru ca SMS-corespondența să funcționeze cât mai eficient, respectați regulile de mai jos atunci când formulați mesajele.
- Fiți conciși
Rezumați esența ofertei sau a promoției dumneavoastră, astfel încât totul să se încadreze în lungimea unui singur mesaj. SMS-ul nu este locul potrivit pentru mesaje lungi.
- Fiți clari
Nu există nicio modalitate de a sublinia informațiile importante sau structurate într-un mesaj SMS, ceea ce înseamnă că trebuie să acordați o atenție deosebită formulării. Citiți cu atenție textul pentru a găsi construcții complexe și ambigue. Asigurați-vă că clientul nu trebuie să ghicească ce vreți să spuneți.
Folosiți cu grijă emoji – nu toate modelele de telefoane acceptă afișarea acestora.
De asemenea, înainte de a trimite, citiți din nou textul și asigurați-vă că nu există greșeli de scriere.
- Acordați atenție structurii
Atunci când redactați textul mesajului, concentrați-vă pe cea mai eficientă structură: informații despre companie și despre promoție + apel la acțiune + link către site.
Ce nu trebuie să faceți
Printre cele mai frecvente greșeli atunci când se pregătește un text pentru distribuirea prin SMS se numără următoarele:
- Supraîncărcarea cu detalii. Nu încercați să oferiți maximum de informații despre companie, concentrați-vă doar pe promoția sau oferta specifică pe care doriți să o transmiteți clientului.
- Necunoașterea publicului țintă. Este puțin probabil ca publicul țintă în vârstă de 45 de ani și peste să ia în serios un text cu o mulțime de emoji și slang de internet.
- Alfabetul latin atunci când scrieți un mesaj SMS în limba rusă. În mesaj va încăpea mai mult text dacă este scris în latină, dar va fi mai greu de citit.
Corespondența prin SMS vă poate aduce noi clienți și poate crește vânzările, dar pentru a obține cele mai bune rezultate trebuie să folosiți și alte canale de promovare.
Agenția VADSTUDIO este pregătită să vă ajute site-ul dvs. cu promovarea și să-l facă să aibă succes.