În articolul recent, specialiștii VADSTUDIO au povestit despre cum să începeți să vă promovați propriul site. Una dintre cele mai importante etape în promovarea site-ului este optimizarea internă – lucrul la conținutul site-ului, în scopul promovării acestuia în motoarele de căutare.
Înainte de a începe optimizarea internă nu uitați să faceți un backup – o copie de rezervă a site-ului, care să conțină datele acestuia, inclusiv designul, textele etc. Această copie vă va fi utilă în cazul în care ceva nu merge bine și trebuie să „dați înapoi” modificările.
Ce metode de optimizare internă sunt recomandate clienților de către specialiștii VADSTUDIO:
Lucrul cu nucleul semantic (NS)
Prin nucleu semantic se înțelege un set de cuvinte cheie care corespund tematicii site-ului. Cu acesta și începe optimizarea site-ului. Pentru început, este necesar să se colecteze principalele cuvinte cheie și fraze care vor aduce utilizatorii pe site-ul dvs. și apoi NS este extins cu ajutorul Google AdWords. Ca rezultat, în nucleul semantic vor fi colectate după frecvența diferite cuvinte cheie, care vor fi folosite pentru promovare.
Harta de relevanță
Ar fi o greșeală să promovați doar pagina principală a site-ului pentru toate cuvintele cheie. Harta de relevanță vă va spune ce pagină și pentru ce interogări este mai bine să promovați. În acest scop, interogările cheie sunt sortate și împărțite în clustere.
Harta de relevanță va ajuta, de asemenea, să înțelegeți ce pagini lipsesc încă din site. În același timp, va ajuta la promovarea mai eficientă a paginilor care există deja.
O modalitate de a crea o hartă este de a analiza ce pagini sunt promovate și prin ce interogări de către concurenții de succes.
Conținutul
Site-ul ar trebui să conțină texte optimizate pentru vânzări, adică texte care conțin cuvinte cheie și, în același timp, încurajează utilizatorul să cumpere. Textele trebuie să fie unice sau cu un grad ridicat de unicitate, dar în niciun caz copiate de pe alte site-uri. Motoarele de căutare urmăresc plagiatul și retrogradează site-urile cu conținut neunic.
La ce trebuie să fiți atenți atunci când pregătiți conținutul:
- aplicați principiile moderne de copywriting: LSI și E-E-A-T;
- includeți cu moderație cuvinte cheie în text pentru a evita excesul de spam. Textele „umplute” cu cuvinte cheie, nu sunt pe placul motoarelor de căutare, iar pentru astfel de texte, site-ul poate intra sub incidența unor sancțiuni;
- scrieți texte care să fie interesante nu numai pentru motoarele de căutare, ci și pentru utilizatori și actualizați periodic conținutul.
Lucrul cu metadatele
Este obligatoriu să scrieți pe paginile site-ului toate etichetele importante: Titlu, Descriere, <h1>-<h6>. Imaginile trebuie să aibă atributul Alt. Titlurile și descrierile trebuie să fie scrise pentru oameni și să conțină cuvinte cheie, de preferat aproape de început.
- Eticheta Title ar trebui să indice clar despre ce este vorba pe site, chiar și atunci când pagina site-ului nu este deschisă.
- Motoarele de căutare afișează Descrierea în rezultatele căutării. Pe baza acestei etichete, utilizatorul poate decide, de asemenea, dacă deschide sau nu site-ul.
- Atributul alt este necesar pentru ca motorul de căutare să înțeleagă ce este afișat în imagine. O frază cu 1 cuvânt cheie este suficientă.
- Etichetele <h1> și mai departe vă permit să distribuiți titlurile în funcție de importanța lor pentru motoarele de căutare. Eticheta <h1> este utilizată pentru titlu, restul – pentru subtitluri de nivel corespunzător. Cu cât nivelul titlului este mai ridicat, cu atât mai multe interogări importante sunt folosite în el.
Harta site-ului xml și fișierul robots.txt
Creați o hartă a site-ului xml – conține informații despre paginile resursei. Completați fișierul robots.txt – acesta conține parametrii de indexare a paginilor site-ului pentru roboții motoarelor de căutare. Aceste fișiere sunt plasate în directorul root al site-ului.
Optimizarea paginării
Paginarea vă permite să divizați un set mare de date, de exemplu, să împărțiți sortimentul de pantofi din magazinul online pentru a nu afișa toate cele 40 de modele pe o singură pagină, ci să împărțiți catalogul în 4 pagini cu câte 10 modele pe fiecare.
Pentru ca paginarea să nu interfereze cu indexarea site-ului de către motoarele de căutare, se recomandă să faceți o pagină „See all”, iar pe paginile de paginare să scrieți atributul rel=”canonical”.
Oglinzile resursei
Experții sfătuiesc să seteze site-ul astfel încât să se deschidă numai cu www sau numai fără www. În cazul în care una și aceeași pagină se va deschide la diferite URL-uri, aceasta va fi considerată o pagină duplicată – același conținut la adrese diferite. Paginile duplicate sunt excluse din căutări și acest lucru dăunează promovării.
Site-ul ar trebui să aibă o singură oglindă principală și să seteze redirecționări pentru restul.
Eliminarea conținutului irelevant
Paginile care au fost create cu mult timp în urmă și care au devenit irelevante ar trebui eliminate pentru a evita duplicarea.
De asemenea, verificați legăturile cu servicii speciale și eliminați-le pe cele care duc la pagini inexistente.
Optimizarea pentru dispozitive mobile
Majoritatea utilizatorilor accesează internetul de pe un smartphone. Asigurați-vă că site-ul dvs. este ușor de deschis și ușor de navigat.
Îmbunătățirea clasamentului
Efectuați marcarea semantică a site-ului pe baza schema.org – în acest fel veți ajuta motoarele de căutare să înțeleagă ce oferă site-ul. Utilizați tehnologiile AMP – acestea sunt versiuni ușoare ale paginilor de site pentru dispozitivele mobile. Un plus pentru motoarele de căutare. Acestea vă permit să faceți ca site-ul să se încarce mai repede și să nu pierdeți potențiali clienți. Factorii comportamentali influențează, de asemenea, clasamentul. Gândiți-vă la CJM (customer journey mapping – harta traseului clientului) și la testarea UX (user experience – experiența utilizatorului).
Contacte
Duplicarea contactelor în antetul și footer-ul site-ului. Asigurați-vă că specificați orașul în care lucrați și detalii.
Ușurința utilizatorilor
Dacă pagina implică derulare, puneți butonul „sus”. În partea de sus a paginii puneți „breadcrumbs” – navigare de la pagina de start la cea pe care se află acum utilizatorul. Acest lucru va permite în același timp și re-legarea paginilor site-ului, ceea ce va ajuta la promovare.
Permiteți utilizatorilor să lase feedback și să contacteze managerul companiei dacă au întrebări.
Rețele sociale
Este important să le oferiți utilizatorilor posibilitatea de a vă distribui pagina pe rețelele sociale. Plasați un widget pentru rețele sociale pe pagina dvs. de pornire și pe fișele de produs. Acest lucru va oferi un trafic gratuit suplimentar pe site.
Pagina 404
O abordare creativă a paginii 404 poate păstra clienții pe site dacă pagina este folosită pentru a posta coduri promoționale, informații despre reduceri etc.
Favicon
Instalați un favicon – această mică imagine va fi afișată în rezultatul din stânga descrierii site-ului. Faviconul și snippet-ul frumos vor ajuta la atragerea utilizatorilor.
Factori comerciali
Aveți grijă de sortimentul de bunuri prezentate pe site, gândiți-vă la politica de prețuri, puneți la dispoziția utilizatorilor mai multe metode de plată. Nu uitați: motoarele de căutare și clienții evaluează nu numai site-ul, ci și afacerea în ansamblu.
Indicatorii statistici
VADSTUDIO recomandă instalarea pe site a 3 instrumente de statistică Google Analytics, Google Search Console, Microsoft Clarity.
Securitate și certificat SSL
Motoarele de căutare filtrează site-urile infectate cu viruși. Vă recomandăm să vă verificați site-ul în mod regulat pentru viruși.
Achiziționați un certificat SSL și configurați https astfel încât browserele să nu considere site-ul suspect.
Optimizarea internă a site-ului este o investiție care se amortizează pe termen lung, deoarece crește clasamentul în motoarele de căutare, traficul și conversiile.
Optimizarea internă este principala metodă de promovare a unui site web. La fel de importante sunt optimizarea externă și promovarea în rețelele sociale SMM, care reprezintă următoarea etapă.