Eficacitatea unei campanii publicitare este direct determinată de setările și strategia acesteia. Specialiștii VADSTUDIO au analizat cele mai frecvente greșeli în setările publicității contextuale și vă spun cum să le evitați.

Publicitatea pentru produse fără cerere existentă

Încă de la începutul planificării campaniei, trebuie să evaluați dacă există cerere pentru produsele sau serviciile pe care urmează să le promovați. Dacă produsul este rar sau nou, este foarte posibil ca acesta să nu fie căutat, ceea ce înseamnă că nu veți putea colecta cuvinte-cheie pentru a organiza o campanie.

Pentru astfel de produse și servicii se recomandă următoarele strategii:

  • publicitate în mass-media;
  • publicitate direcționată;
  • publicitate pe pagini promoționale.

Semantică colectată în mod incorect

Eșecul unei campanii publicitare este destul de des asociat cu erori de colectare a nucleului semantic. Cele mai frecvente greșeli sunt următoarele:

  • Utilizarea interogărilor de tip informațional, adică cele în care utilizatorii caută informații despre produs, nu produsul în sine.
    De exemplu, va fi o greșeală să adăugați în frazele cheie „laptop sau calculator ce este mai bun” sau „comentarii despre calculatoare pentru jocuri” dacă vindeți calculatoare. După ce a primit informațiile pe care le caută, utilizatorul va părăsi probabil site-ul dumneavoastră, deoarece inițial nu avea de gând să cumpere nimic.
  • Utilizarea interogărilor cu țintă apropiată.
    De exemplu, interogările „ce monitor să aleg pentru jocuri” sau „cele mai populare laptopuri” extind audiența, deoarece sunt introduse de utilizatori care se gândesc deja să cumpere un produs, dar care, în același timp, vor avea nevoie de timp pentru a se gândi.
  • Utilizarea interogărilor comune.
    Dacă o companie care oferă servicii IT afișează anunțuri pentru căutările generale „programator”, „optimizare” etc., va avea o rată de respingere ridicată și, prin urmare, un buget irosit. Pentru a atrage utilizatorii țintă va ajuta la interogări mai restrânse „dezvoltarea unui magazin online”, „costul unui site corporativ”.

Fără cuvinte minus

Nu uitați să eliminați întrebările inutile. O companie care vinde haine și încălțăminte de iarnă ar trebui să adauge interogări cu cuvinte minus legate de produsele de vară. În acest fel, veți exclude audiențele nețintă și veți crește randamentul anunțurilor dumneavoastră.

Lansarea unei publicități fără a evalua concurenții

Înainte de a lansa o campanie, este rezonabil să vă studiați concurenții. Uitați-vă la ce reclame sunt deja difuzate în segmentul dumneavoastră, dacă sunt multe. În cazul în care există un nivel ridicat de concurență în această sferă, formați o ofertă unică care să vă diferențieze de concurenți. Rețineți: fraze precum „abordare individuală” și „reduceri plăcute”” nu vor funcționa, deoarece orice companie poate oferi același lucru.

Site web neoptimizat

Asigurați-vă că site-ul web al companiei dvs. este bine structurat, iar clienților le va fi ușor să găsească informațiile de care sunt interesați. Specialiștii VADSTUDIO recomandă ca optimizarea SEO internă a site-ului web să fie realizată înainte de lansarea unei campanii publicitare.

Așteptarea unei audiențe mari cu un buget mic

Pe o piață plină de oferte, este imposibil să obțineți clienți fără să cheltuiți. Cu cât există mai mulți concurenți în sferă, cu atât mai mare va fi prețul pe click. În plus, publicitatea nu va începe să aducă profit imediat. Va fi nevoie de timp pentru a testa și optimiza campania. Prețul unui click cu o setare competentă va scădea treptat, dar pentru a obține un bun randament al investiției va fi nevoie de cel puțin 1-3 luni de activitate continuă.

Costuri ridicate ale click-urilor

Evaluați necesitatea de a vă plasa compania în topul clasamentului. Dacă oferiți servicii urgente, de exemplu, un camion de remorcare, primele poziții vor fi critice. În alte cazuri, puteți „reține” bugetul și obține rezultate bune chiar și pe poziții mai puțin proeminente.

Alocați-vă bugetul pentru o lună și stabiliți o limită pentru fiecare săptămână.

Audiență publicitară prea mare cu un buget mic

De exemplu, o companie producătoare de carne de pui din Bălți, care vrea să livreze în Moldova și România, dar are un buget mic. Pentru a obține un randament bun al investiției, trebuie să se concentreze pe regiunile cu cei mai mulți clienți potențiali și să le aloce bugetul.

Greșeli în geopoziționare

Promovați-vă compania doar acolo unde este cu adevărat necesar, în prezentarea locală. Va fi mult mai ușor pentru un consumator să cumpere produsul de interes la nivel local decât să comande livrarea acestuia dintr-un alt oraș.

Folosiți doar o parte din opțiuni atunci când vă configurați publicitatea

Atunci când vă configurați publicitatea, utilizați toate caracteristicile care vă vor ajuta să vă diferențiați de concurenți:

  • linkuri rapide;
  • imagini și videoclipuri;
  • cărți de vizită și contacte;
  • «carusel»;
  • al doilea titlu și clarificări;
  • reclame grafice;
  • promoții.

În acest fel veți transmite mai multe informații utilizatorului și veți crește vizibilitatea anunțului în rezultatele afișate.

Reclame și link-uri irelevante

Asigurați-vă că linkurile din anunț conduc la produs sau serviciu și nu la pagina principală a site-ului. Clientul nu va parcurge site-ul în căutarea produsului de care este interesat, ci va pleca pur și simplu.

Lansarea unei campanii publicitare fără suport

Mulți clienți cred că la lansarea unei campanii publicitare munca cu aceasta se încheie, dar nu este așa. Orice campanie publicitară necesită întreținere. Eliminarea informațiilor învechite, monitorizarea traficului și a ratelor, analiza publicului, actualizarea anunțurilor va fi necesară pe tot parcursul campaniei. Specialistul testează, de asemenea, noi variante de reclame – acest lucru crește eficiența publicității.

Utilizarea strategiilor greșite

Puteți configura reclame de tip pay-per-click, pay-per-view sau pay-per-conversion. Citiți cu atenție descrierea strategiilor și configurați campania pentru a vă atinge obiectivele. În caz contrar, bugetul dvs. va fi epuizat.

Acum știți care sunt principalele greșeli atunci când configurați publicitatea contextuală. Analizați-vă concurenții, studiați noi strategii și planificați-vă cheltuielile cu înțelepciune – iar campania dvs. publicitară va fi eficientă. Iar dacă nu doriți să vă riscați bugetul de publicitate și să pierdeți timp pentru a o configura singur, contactați-ne.